pro všechny
Strana 1 z 1
pro všechny
Nevím jestli mi někdo odpoví, ale zkusím tady napsat můj problém. Můj problém spočívá v tom, že dělám v Tescu v Třebovicích, jsem zaměstnaná jako pokladní. Všichni tady víme, že je to poslední dobou hnus, co se děje v Tescu, ale mě se nelíbí moje směny. Ony by se mi i líbily, kdyby ..... Kdyby nám je někdo pořád nepřepisoval (hlavně manažerka). Příklad: já na konci března dostanu od své směnové vedoucí rozpis směn na duben, kde mám naplánovaných 21 směn, z 21 směn mám 7 ranních, 7 středních (třeba 10-18) a 7 odpoledních. Podotýkám, že poslední březnový den jsem měla volno a 1. dubna jsem přišla na směnu, která byla přepsaná z ranní na střední. Což jsem nemohla vědět, protože když jsem odcházela dom před volnem, tak jsem se podívala do sezení a tam byla u mého jména ranní směna. Nikdo mi nezavolal, nikdo mi nic neřekl. Když jsem přišla do práce, tak jsem dostala vyhubováno, že se nedívám do sezení, že jsem měla přijít na tolik a ne na tolik. Naše manažerka skoro denodenně přepisuje sezení aniž by se podívala jakou směnu mám den předem. Každý den se sezení mění, skoro každý den máme přepsané směny. Není možné abych dostala rozpis směn kde se ani jedna směna tomu rozpisu nepodobá, tak na co ho pak dostávám? Když mám třeba ranní (6-14) a přepíšou mi to nebo-li posunou od 9-16, to bych ještě brala, ale proč když mám ranní, tak proč to mám přepsané na odpolední. Ze 7 směn naplánovaných ranních, oddělám 1-2 v měsíci, ze 7 středních naplánovaných oddělám 3 střední a zbytek mám přepsané na odpolední. Já mám taky svůj soukromý život, na ten se mě nikdo neptá, nemůžu si nic naplánovat, jelikož nevím co mě čeká další den když příjdu na směnu a podívám se do sezení, který se v průběhu dne ještě změní. Už toho mám opravdu dost, nejsem člověk který nevyhoví, ale trpět pořád nebudu za někoho kdo tomu absolutně nerozumí. O svátku (velikonoce) ani nemluvím, pouštěli se lidi dom, Tesco nemá na výplaty, regály prázdné, ale ti co šli dom, si to musí ve svém volnu nadpracovat. Tak kde jsme? Je toto chování normální? K lékaři smíme chodit jen ve svém volnu, nesmíme v pracovní době chodit ani na preventivní prohlídky, které po nás Tesco chce. Jak já si mám na tu preventivní prohlídku zajít, když nevím jakou směnu budu mít ten dotyčný den kdy bych tam chtěla jít. Může mi někdo poradit co máme s tím dělat a kde se máme obrátit? Děkuji
anonym- Anonymní
anonym
Podle me mate k 15 v mesici jistotu smen na mesic dalsi. Jakekoliv zmeny s vami musi nadrizeny projednat a vy s nimi musite souhlasit. pokud to u vas funguje jako u nas - nepodepisete-li mate vytykaci dopis tak se brante pres odbory. Jedna se o jasne poruseni.
Anonym- Anonymní
Re: pro všechny
anonym napsal:Nevím jestli mi někdo odpoví, ale zkusím tady napsat můj problém. Můj problém spočívá v tom, že dělám v Tescu v Třebovicích, jsem zaměstnaná jako pokladní. Všichni tady víme, že je to poslední dobou hnus, co se děje v Tescu, ale mě se nelíbí moje směny. Ony by se mi i líbily, kdyby .....
Zákon i kolektivní smlouva stanovují (a zákon je přísnější než naše ujednání v kolektivní smlouvě), že zaměstnavatel musí vypracovat harmonogram směn na jednotlivé týdny a celé období, kdy je pracovní doba nerovnoměrně rozvržena (podle pracovní smlouvy tedy na celý rok) a seznámit sním zaměstnance nejpozději 15 dnů před začátkem tohoto období.
Podle kolektivní smlouvy je to však tak, že zaměstnavatel musí vypracovat písemný měsíční harmonogram směn a seznámit s ním zaměstnance nejpozději 15 dnů před začátkem následujícího měsíce, což stvrzujete datem a svým podpisem (není-li dodržen termín, klidně datum opravte).
Jakákoli změna harmonogramu je možná pouze písemnou formou, a to na základě dohody zaměstnavatele se zaměstnancem nebo naopak. Není-li takto dohodnuto, řídíte se vždy posledním podepsaným harmonogramem. V případě vyhrožování vytýkacím dopisem požádejte o účast při tomto jednání zástupce odborů, případně se obraťte na linku ochrany zájmů Tesco, kde daný problém nahlásíte nebo tuto skutečnost oznamte odborové organizaci či příslušnému Inspektorátu práce.
Rozhodně se nebojte a problém řešte, jen tak můžeme docílit nápravy. V případě jakýchkoli dotazů nebo problémů se na nás můžete obrátit.
Podle kolektivní smlouvy je to však tak, že zaměstnavatel musí vypracovat písemný měsíční harmonogram směn a seznámit s ním zaměstnance nejpozději 15 dnů před začátkem následujícího měsíce, což stvrzujete datem a svým podpisem (není-li dodržen termín, klidně datum opravte).
Jakákoli změna harmonogramu je možná pouze písemnou formou, a to na základě dohody zaměstnavatele se zaměstnancem nebo naopak. Není-li takto dohodnuto, řídíte se vždy posledním podepsaným harmonogramem. V případě vyhrožování vytýkacím dopisem požádejte o účast při tomto jednání zástupce odborů, případně se obraťte na linku ochrany zájmů Tesco, kde daný problém nahlásíte nebo tuto skutečnost oznamte odborové organizaci či příslušnému Inspektorátu práce.
Rozhodně se nebojte a problém řešte, jen tak můžeme docílit nápravy. V případě jakýchkoli dotazů nebo problémů se na nás můžete obrátit.
Rada Nezávislých odborů Tesco
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|
Thu Nov 19, 2015 1:41 pm pro NOT, poradna
» Noční směna
Thu Nov 19, 2015 1:38 pm pro NOT, poradna
» práce netýkající se mé fuknce
Thu Nov 19, 2015 1:33 pm pro NOT, poradna
» práce netýkající se mé fuknce
Thu Nov 19, 2015 1:32 pm pro NOT, poradna
» činnosti netýkající se sjednané pracovní pozice
Thu Nov 19, 2015 1:30 pm pro NOT, poradna
» Pracovní doba a přesčasy
Fri Nov 28, 2014 1:57 am pro NOT, poradna
» dotaz na mzdu
Fri Nov 28, 2014 1:48 am pro NOT, poradna
» jak správně dát výpověď
Fri Nov 28, 2014 1:43 am pro NOT, poradna
» věrnostní bonus po 5,10,15,20ti letech
Fri Nov 28, 2014 1:36 am pro NOT, poradna