VBS, diskuse z blogu.

Zobrazit předchozí téma Zobrazit následující téma Goto down

VBS, diskuse z blogu.

Příspěvek  tiskovecentrum.NOT za Fri Jun 04, 2010 3:33 pm

neděle, 30. května 2010
Ostuda v Tescu skončí u soudu
...

Ústí nad Labem - Jako ve špatné kriminálce si připadal Ústečan Vojtěch Noll při večerním nákupu ve všebořickém Tescu. Tvrdí, že kvůli neodkódovanému zboží s ním ochranka zacházela jako se zlodějem.

Incident, který už řešila policie, bude mít ještě dohru u přestupkové komise a také u soudu.

„Měl jsem jen pár věcí a naspěch, tak jsem zamířil k volné samoobslužné pokladně. Po zaplacení jsem prošel bezpečnostním rámem a vzápětí se rozezněl alarm,“ vylíčil muž začátek problému.

Na zboží zůstal kód

Doplnil, že hned přišel opodál stojící člen ochranky, požádal ho o tašku a vyndal z ní čistící prostředek. Ten s vysvětlením, že to samoobslužná pokladna nedělá, odkódoval a vrátil zákazníkovi.

„Odcházel a já taky. Ale asi po pěti metrech za mnou přiběhl znovu a že chce ještě vidět pokladní doklad a udělat osobní prohlídku, ať s ním jdu do kanceláře. To jsem odmítl,“ pokračoval Vojtěch Noll.

Pomohla policie

Muž z bezpečnostní služby do něj prý začal strkat a bránit mu v odchodu, nejdřív sám a pak se k němu ještě připojil jeho kolega. „Tlačili na mě nehorázně, tak jsem zavolal policii,“ dodal Ústečan s tím, že až muži zákona ho zbavili cejchu zloděje a propustili z hypermarketu.

Mluvčí Tesca Eva Karasová se shoduje se zákazníkem v tom, že bezpečnostní zařízení signalizovalo neodkódované zboží, což po předložení obsahu tašky napravili. Pak už se však jejich líčení situace liší.

„Zároveň náš pracovník chtěl zkontrolovat, zda je daný výrobek zaúčtován i na paragonu. Zákazník však jej odmítl ukázat. Proto jsme zavolali policii,“ uvedla Eva Karasová. I ona potvrdila, že policisté kontrolou prokázali, že zákazník nákup v pořádku zaplatil. Odmítá ale, že by ho ochranka jakkoli šikanovala. Že nedošlo k omezování jeho osobní svobody, je podle ní patrné i z kamerového záznamu, který předali policii.

Žádná omluva

„Je nám líto, že se zákazník dostal do takové situace. Pokud nám ale zařízení signalizuje neodblokované zboží, vzniká důvodné podezření na krádež, a proto žádáme jak o předložení nákupu, tak paragonu,“ dodala mluvčí Tesca. Proč zboží včas neodkódoval pokladní dozor, který zákazníkovi dle jeho slov u pokladny pomáhal, nevysvětlila.

Vojtěch Noll trvá na svém. „Aniž bych se čehokoli dopustil, zadrželi mě, zdržovali, nehorázně na mě tlačili a vystavili mě ostudě. A když viděli, že volám policii, tak ji volali také a ještě si na mě stěžovali, že jsem je napadl,“ vypočítal utrpěná příkoří. Navíc mu vadí, že se mu ani neomluvili.

Nenechá to být

Podle něj pouhé neodkódované zboží nezakládá důvodné podezření na krádež. „Neřeknu, kdyby mě viděli, že něco v obchodě strkám do tašky. Ale toto byl bezdůvodný teror,“ ujišťuje Vojtěch Noll.

Mluvčí ústecké policie Vladimír Junek uvedl, že policisté věc kvalifikovali jako přestupek proti občanskému soužití. Viníka nebo viníky nespecifikoval, jen řekl, že věc se týká tří osob a bude je řešit přestupková komise příslušné radnice.

Vojtěch Noll chce vedle podaného trestního oznámení ochranku i Tesco žalovat. Ústecký právník Jan Michalec doporučuje podat žalobu na ochranu osobnosti a pro její účinnost radí žalobci zajistit si i svědky události.

Autor: www.denik.cz
v 15:42:00
6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Není vyjímkou taková praxe v rámci "VBS" Tesca, několikrát jsem byla svědkem, jak dokážou páni VBS šikanovat zákazníka a odvádět ho do ..hnusné cely ( mimochodem je to odporná místnost , potažená nějakým plechem ,dveře bez kliky) a tam ho nechat do příchodu policie . Nemluvě o tom , že jsou schopni zákazníkovi v té místnosti i zhasnout, popř. mu jednu vlepit. Nehledí na to jestli je to muž, žena , stařenka.. nezajímá je to .. je mo z toho po pravdě na nic .. :-(
Jen ale snad do času, než některý ze zákazníků je konečně zažaluje za omezování osobní svobody a někoho konečně za to potrestají.. otázkou zůstává .. na jak dlouho by se tyto praktiky ... přestaly dělat... je to JEDNOZNAČNĚ NEZÁKONNÉ ..a v neposlední řadě i hnusné :-((
4. června 2010 10:06

Anonymní řekl(a)...

Z vlastní pozice strážného LPS chápu, že takové chování je nepřijatelné, ale s některými zákazníky prostě není možné řešit situaci slušnou cestou. Beru to z ohledu toho, že se snažíte člověka slušně oslovit a situaci vyřešit v soukromí, příčemž většinou jste za strany zákazníka jen napadáni - neříkám že pořád, ale je to 50\50 - proto se neni čemu divit, když už někomu ujedou nervy (vystresování zaměstnavatelem)a do toho toto. Na obhajobu - i my jsme jen lidé... Zamyslete se nad tím, po nás šlapou taky jako po ostatních... Chtěl bych vidět každého takového pisálka a stěžovatele v naší kůži - schvalně jak by jste vzniklou situaci řešily VY??? Nebyl jsem u této situace, takže nemohu soudit, ALE rozhodně bych netvrdil že je vina na straně LPS, děláme co se dá abychom i přes nedomyšlené struktury bránily zaměstnance a vznik možných ztrát na majetku společnosti. Věřte neni to tak jednoduché jak se na první pohled zdá... 8-)))
4. června 2010 13:11

Anonymní řekl(a)...

Známe praktiky VBS velice dobře, i jejich fackování zákazníků a donucování k přiznání :-).
4. června 2010 13:13

Anonymní řekl(a)...

Z vlastní pozice strážného LPS chápu..... REAKCE: Hmm dalo se čekat, že nikdo nenapíše jak by vzniklou situaci řešil. Pouze dokážete odsuzovat a poukazovat na chyby ostatních, zamyslete se nad sebou!!! Pokud si to nevyzkoušíte, nemůžete to hodnotit ani pozitivně, ani negativně!!! Tak si prosím nechte ty kecy, že ty zlý LPS (dříve VBS) někomu jakoby ublížily. Normálně si stěžuje jen člověk, který se z toho snaží něco vyrazit - nebo, chcete-li legálně okrást TESCO. Jsem ve své pozici přes 4 roky - většinou lidé spolupracují, ukáží účet a pokud je vše v pořádku - mile rád se jim omluvím, za chybu pokladní. Pokud ale nemají čísté svědomí - ječí přes celý HM, nadávají a jinak napadají ostrahu a nejen tu - zkrátka a prostě se snaží odvrátit pozornost od svého činu. TO je má zkušenost za poslední 4 roky a tak je tomu, dovolim si tvrdit u 80% neplatících zákazníků!!! Takže asi tak, opravdu by nebylo na škodu kdyby jste si tu práci zkusily. Alespoň by jste se pprobudily ze sna, že všichni zákazníci nejsou svatí a chovají se samotní jak řezničtí psy!!! Ovšem pro TESCO je i neplatící zákazník dobrý, a radši dá vinu chlapům z LPS, kteří pouze plní pokyny společnosti. Jaká ironie, že???
4. června 2010 14:09

Anonymní řekl(a)...

Ahoj. Pracovala jsem u VBS mnoho let, nemůžu ale souhlasit s tím že by se neporušovaly předpisy. Mnohokrát jsem byla svědkem, kdy kolega napadal zákazníka nebo mu jednu natankoval, stačilo jen vypnout kameru. Mnohdy to tak řešila i městská, tak tady nepište, že je VBS svatá. To byl důvod, proč jsem od VBS odešla a šla raději jinam. Upozornila jsem na to i v Praze, ale nikomu to zřejmě nevadilo. Co naplat, jen jsem z toho měla zle a proto raději držím h..u. Jednou na to dojde a už asi došlo, boží mlýny melou pomalu ale jistě.
4. června 2010 14:46

Anonymní řekl(a)...

Neřikám že je LPS svatá.... Jen mě mrzí, že když se najdou i takový jedinci, soudí se celá skupina lidí.... Spíš o to mi šlo. Snažím se dělat svou práci dobře a čestně - byl jsem směnový vedoucí, než tu pozici zrušily, a pokud by někdo z mých podřízených něco takovýho udělal, aniž by se jednalo o nutnou sebeobranu - dostal by okamžitou výpověď... pro hrubé porušení pracovní kázně. Jen prosím, neodsuzujte všechny.... nejsme všichni stejní... a kvůli pár pitomečkům, kteří mezi námy nemají co dělat, jsme špatní všichni!!! Proto jsem reagoval... V Písku by Vám řekli jestli mluvím pravdu nebo ne.... 8-)
4. června 2010 15:02
avatar
tiskovecentrum.NOT

Počet Příspěvků : 30
Reputace : 1
Datum Registrace : 20. 11. 09

Zobrazit informace o autorovi http://http:nezavisleodborytesco.blogspot.com

Návrat nahoru Goto down

Asi je to trochu jinak....

Příspěvek  Joker za Tue Jul 13, 2010 9:16 am

Lidičky, jen bych rád poznamenal, že Ti pánové, co stojí na zónách našich obchodu mají s LPS společného asi tolik, jako kachna s husou....jedná se o pracovníky Externích Bezpečnostních Služeb a jedná se bohužel většinou o naprosto nesolidní a nepřipravené jednice, což mohu potvrdit...je jedno jestli je to AABL, Securitas nebo ABBAS...jsou pro Tesco jen finanční zátěží a nedělají firmě dobré jméno, Tesco je platí jen proto, že náklady s jejich "prací" spojené si posléze odepisuje z daní....takže se nedivme...a tomu pánovi držím palce, ať na firmě vysoudí třeba statisíce(míněno té EBS)....hezký den

Joker

Počet Příspěvků : 1
Reputace : 0
Datum Registrace : 13. 07. 10

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Zobrazit předchozí téma Zobrazit následující téma Návrat nahoru


 
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru