Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
+3
Marilka
Ivan P.
Admin
7 posters
Strana 1 z 1
Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát, ovšem je velice diskutabilní jestli to vedení společnosti vzalo za ten správný konec.
Vytváří nová pracovní zařazení na O.J. vymýšlí projekty, manuály a bezpoočet kontrol, ovšem zase jen na obchodních jednotkách samotných.
Ovšem, jak je všem řadovým zaměstnancům společnosti známo, valná většina strát vzniká vlivem distribučního Centra, a tuto problematiku společnost bohužel neřeší.
Největší procento ztrát vzniká samotným vychystáním zboží na palety stylem ´´lehké dolů a těžké nahoru,, což vede k poškození spousty zboží již při nakládce nebo při přepravě. Myslím že by se vedení centrály divilo v jakém stavu DC expeduje zboží...
....jedná se pouze o subjektivní názor, nikoli o stanovisko odborové organizace.
Vytváří nová pracovní zařazení na O.J. vymýšlí projekty, manuály a bezpoočet kontrol, ovšem zase jen na obchodních jednotkách samotných.
Ovšem, jak je všem řadovým zaměstnancům společnosti známo, valná většina strát vzniká vlivem distribučního Centra, a tuto problematiku společnost bohužel neřeší.
Největší procento ztrát vzniká samotným vychystáním zboží na palety stylem ´´lehké dolů a těžké nahoru,, což vede k poškození spousty zboží již při nakládce nebo při přepravě. Myslím že by se vedení centrály divilo v jakém stavu DC expeduje zboží...
....jedná se pouze o subjektivní názor, nikoli o stanovisko odborové organizace.
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
Admin napsal:Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát... (viz předchozí příspěvek)
....jedná se pouze o subjektivní názor, nikoli o stanovisko odborové organizace.
Již několikrát jsme na tuto skutečnost upozorňovali, předkládali centrále fotografie i s hodnotou poškozeného zboží, zbytečně. Pořád dokola stále vedení společnosti informujeme, ale zase zbytečně. Navrhli jsme přímé závozy, jak tomu bylo dříve a zrušit centrální sklady, čímž bychom ušetřili velmi mnoho peněz nejen na mzdách, ale zejména na nákladech a ztrátách, opět zbytečně. To by totiž na centrále museli sedět normální a schopní lidé, ne „vyštudovaní“ inženýři bez potřebných a dlouholetých zkušeností v provozu, a zejména lidi, jež dokážou přemýšlet ekonomicky a hlavně komunikovat s provozovnami a v případě potřeby zasáhnout.
Osobně jsem spolu s dalšími za zrušení centrálních skladů a zavedení přímých závozů. To by byla znovu naráz paněčku kvalita potravin, ovoce a zeleniny, žádné problémy s reklamacemi nebo s rozdíly s dodaným množstvím, konec umělému zatěžování prodejních jednotek...
Takže, toto je stanovisko Rady odborové organizace a také Rady nezávislých odborů (Koordinačního výboru) a s předchozím příspěvkem se naše stanovisko naprosto shoduje s názorem "admina", věřte, že v tom má bohaté zkušenosti.
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
Musím potvrdit, že se tak opravdu děje.
Setkávám se stím dnes a denně...
Setkávám se stím dnes a denně...
Marilka- Počet Příspěvků : 3
Reputace : 0
Datum Registrace : 09. 08. 09
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
Dobrý den...
Chtěl jsem se zeptat, proč máme vlastně uplatňovat reklamaci takto požkozeného žboží po centrále, a posílat jim fotky, když reklamační oddělení DC bylo zrušeno v roce 2006 a každá reklamace je neuznaná, a náhrada žádná.
A pokud si to dáme do ztrát my, stejně se manko při inventuře rozdělí na všechny OJ.
A centrála svoje manko rozdělí taktéž. Tak kam zmizel smysl?
Chtěl jsem se zeptat, proč máme vlastně uplatňovat reklamaci takto požkozeného žboží po centrále, a posílat jim fotky, když reklamační oddělení DC bylo zrušeno v roce 2006 a každá reklamace je neuznaná, a náhrada žádná.
A pokud si to dáme do ztrát my, stejně se manko při inventuře rozdělí na všechny OJ.
A centrála svoje manko rozdělí taktéž. Tak kam zmizel smysl?
Jarda Vintr- Počet Příspěvků : 2
Reputace : 0
Datum Registrace : 09. 08. 09
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
Jarda Vintr napsal:Dobrý den...
Chtěl jsem se zeptat, proč máme vlastně uplatňovat reklamaci takto požkozeného žboží po centrále, a posílat jim fotky, když reklamační oddělení DC bylo zrušeno v roce 2006 a každá reklamace je neuznaná, a náhrada žádná.
A pokud si to dáme do ztrát my, stejně se manko při inventuře rozdělí na všechny OJ.
A centrála svoje manko rozdělí taktéž. Tak kam zmizel smysl?
Nejste určitě jediný, kdo tuto politiku nechápe
Ale uznejte, přece centrála nevykáže sama sobě ztrátu, aby přiznala špatnou organizaci.
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
pokud nepřizná ztrátu, tak kde se minulý rok vzalo těch 65milionů manko co mezi oj rozdělily?
radka.k.- Počet Příspěvků : 4
Reputace : 0
Datum Registrace : 26. 07. 09
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
je to nesmyslné, hledat ztráty a pak si je naúčtovat sobě...
Samanta- Počet Příspěvků : 1
Reputace : 0
Datum Registrace : 29. 08. 09
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
A to je ono, přece svůj bordel nenaúčtují sobě, to se prostě hodí na ostatní a já nic, já muzikant. A ejhle, v garáži mám paletu rumu, kdepak se tam vzala?radka.k. napsal:pokud nepřizná ztrátu, tak kde se minulý rok vzalo těch 65milionů manko co mezi oj rozdělily?
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
Nesouhlasím s názorem že bychom měli zrušit centrální sklady a vrátit se zpět k přimým dodávkám zboží. Centrální distribuce naopak velice významě šetří náklady a především podstatně zkracuje čas mezi objednáním zboží a jeho dodáním na provozovny. Připomínám, že centrální sklady využívá naše firma již téměř od začátku a stejně tak je úspěšně používá naše konkurence. Ještě si velice dobře pomatuji situaci z před několika lety, kdy na provozovnu přijelo denně i 20 (!) různých nákladních aut od jednotlivých dodavatelů a pracovníci přijmu byli (hlavně v čase Vánoc) doslova zavaleni paletami, které čekali na rampách na napřijmování i několik dní. Stejně tak je nespornou výhodou systém, kdy ráno naobjednáme zboží a odpoledne nám přijede.
Úplně jinou otázkou je ovšem efektivnost a kvalita práce našich distribučních center. Tady se asi shodneme na tom, že centrální distribuce Teska je jeden velký neuvěřitelný bordel.
Dodávky jsou pravidelně zpožděny. Zboží, které mělo být podle závozového kalendáře dodáno dnes, přijede až zítra či pozítří. Nebo taky vůbec. Je to dlouhodobý a neustále se opakující problém. Všechny prodejny jsou neustále popotahovány za špatnou dostupnost zboží, díry, prázdné police. Pak se ovšem musím ptát:
Proč není zboží, které jsem si objednali, na centrálním skladě?
Proč zboží, které jsme si objednali na úterý, přijelo až v pátek? A zboží ze čtvrtka v pondělí?
Proč jsem systémově zatíženi, když nám to zboží vůbec nepřijelo?
Proč nám do Prahy přijela paleta, na které je napsáno Karlovy Vary?
Proč jim na DC spadl na zem karton se žárovkama a oni nám ty střepy v krabičkách nabalili na paletu a poslali?
Proč je toho masa jen 30 kg, když ho podle dodacího listu má být 35 kg?
Proč je ta paleta nabalena tak, že těžké zboží nahoře svou vlastní vahou rozmačkalo křehké zboží dole?
Proč jsme ráno vytáhli z kamionu čerstvé banány, které jsou už teď flekaté?
Proč je ten karton s těstovinami na spodku té nové palety z DC prokousaný od myší?
Proč někdo tuhle paletu zabalil tak mizerně, že se v první zatáčce za Postřižínem rozsypala po návěsu?
Proč jsme našli uprostřed právě dodané palety zcela prázdný karton bez zboží?
Proč nám z DC poslali tuhle skoro prázdnou klec, na které leží jen jeden karton zavařenin ? Proč to radši nepřidali ještě na tuhle vedlejší paletu? A kolik jsme vlastně za přepravu téhle prázdné klece našemu dopravci zaplatili?
A proč tohle všechno vůbec nikoho nezajímá?
A VŮBEC, PROČ JSEM VLASTNĚ PŘED 3. LETY INVESTOVALI MILIARDU DO STAVBY DISTRIBUČNÍHO CENTRA KDYŽ HO TEĎ PRODÁVÁME ?!!
Tesko chce v Česku prodat svůj velkosklad
Úplně jinou otázkou je ovšem efektivnost a kvalita práce našich distribučních center. Tady se asi shodneme na tom, že centrální distribuce Teska je jeden velký neuvěřitelný bordel.
Dodávky jsou pravidelně zpožděny. Zboží, které mělo být podle závozového kalendáře dodáno dnes, přijede až zítra či pozítří. Nebo taky vůbec. Je to dlouhodobý a neustále se opakující problém. Všechny prodejny jsou neustále popotahovány za špatnou dostupnost zboží, díry, prázdné police. Pak se ovšem musím ptát:
Proč není zboží, které jsem si objednali, na centrálním skladě?
Proč zboží, které jsme si objednali na úterý, přijelo až v pátek? A zboží ze čtvrtka v pondělí?
Proč jsem systémově zatíženi, když nám to zboží vůbec nepřijelo?
Proč nám do Prahy přijela paleta, na které je napsáno Karlovy Vary?
Proč jim na DC spadl na zem karton se žárovkama a oni nám ty střepy v krabičkách nabalili na paletu a poslali?
Proč je toho masa jen 30 kg, když ho podle dodacího listu má být 35 kg?
Proč je ta paleta nabalena tak, že těžké zboží nahoře svou vlastní vahou rozmačkalo křehké zboží dole?
Proč jsme ráno vytáhli z kamionu čerstvé banány, které jsou už teď flekaté?
Proč je ten karton s těstovinami na spodku té nové palety z DC prokousaný od myší?
Proč někdo tuhle paletu zabalil tak mizerně, že se v první zatáčce za Postřižínem rozsypala po návěsu?
Proč jsme našli uprostřed právě dodané palety zcela prázdný karton bez zboží?
Proč nám z DC poslali tuhle skoro prázdnou klec, na které leží jen jeden karton zavařenin ? Proč to radši nepřidali ještě na tuhle vedlejší paletu? A kolik jsme vlastně za přepravu téhle prázdné klece našemu dopravci zaplatili?
A proč tohle všechno vůbec nikoho nezajímá?
A VŮBEC, PROČ JSEM VLASTNĚ PŘED 3. LETY INVESTOVALI MILIARDU DO STAVBY DISTRIBUČNÍHO CENTRA KDYŽ HO TEĎ PRODÁVÁME ?!!
Tesko chce v Česku prodat svůj velkosklad
Tumanskij- Počet Příspěvků : 19
Reputace : 0
Datum Registrace : 11. 08. 09
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
na většinu otázek se dá odpovědět velice jednoduše: PROTOŽE TESCO RADĚJI ZAMĚSTNÁVÁ UKRAJINCE NEŽ ČECHY!!! Co si myslet o tom když skladníků je 80 Ukrošů a 10 Čechů?
Pro ty co tu hudrujou nad zatížením a nedostáním zboží pak: a kolikrát se taky stalo že jste dostali zboží které jste dostat neměli a pak jej nepřiznali? Nikdy nikdo nepřizná, že dostal zboží navíc, přesto že šlo třeba i o televize kdy naši Ukáčka neumějí poznat rozdíl mezí číslicemi 1 a 2.
Zboží okousané od myší, kdy jste ho naposled dostali??? Už tak rok tam nejsou, ale můžu ti slíbit, že vzhledem k tomu, že nastává podzim, tak znovu budou. Na tohle tesco naprosto kašle.
Pro ty co tu hudrujou nad zatížením a nedostáním zboží pak: a kolikrát se taky stalo že jste dostali zboží které jste dostat neměli a pak jej nepřiznali? Nikdy nikdo nepřizná, že dostal zboží navíc, přesto že šlo třeba i o televize kdy naši Ukáčka neumějí poznat rozdíl mezí číslicemi 1 a 2.
Zboží okousané od myší, kdy jste ho naposled dostali??? Už tak rok tam nejsou, ale můžu ti slíbit, že vzhledem k tomu, že nastává podzim, tak znovu budou. Na tohle tesco naprosto kašle.
Martin- Anonymní
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
A je nejvyšší čas vyjít do ulic a řvát konečně před centrálou... řekněme jim konečně, co si o jejich řízení myslíme!
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
Martin napsal:na většinu otázek se dá odpovědět velice jednoduše: PROTOŽE TESCO RADĚJI ZAMĚSTNÁVÁ UKRAJINCE NEŽ ČECHY!!! Co si myslet o tom když skladníků je 80 Ukrošů a 10 Čechů?
Pro ty co tu hudrujou nad zatížením a nedostáním zboží pak: a kolikrát se taky stalo že jste dostali zboží které jste dostat neměli a pak jej nepřiznali? Nikdy nikdo nepřizná, že dostal zboží navíc, přesto že šlo třeba i o televize kdy naši Ukáčka neumějí poznat rozdíl mezí číslicemi 1 a 2.
Zboží okousané od myší, kdy jste ho naposled dostali??? Už tak rok tam nejsou, ale můžu ti slíbit, že vzhledem k tomu, že nastává podzim, tak znovu budou. Na tohle tesco naprosto kašle.
Máte pravdu, zboží prokousané od myší jsme u nás už nějaký ten pátek nezaznamenali. Tady opravdu nastalo zlepšení, evidentně tam na tom někdo zapracoval. Díky vám za to.
Ptáte se, proč jsme zticha, když k nám omylem přijede nějaké to zboží na víc. To je jednoduché. V 90% případů na tohle vůbec nepříjdeme, resp. ukáže se nám to až při inventuře. My to zboží od vás nepřepočítáváme. Chytneme paletu hned jak ji vyloží z kamionu a táhneme ji na plochu doplnit. Nemáme čas kontrolovat dodávky, jestli je vše OK. Prostě vám věříme, že jste nám to nabalili správně. A pokud náhodou příjdeme na něco, co nám příjelo navíc, jsme opravdu radši zticha. Ono je totiž také spousta zboží, kterým jsme systémově zatěžování, ale ono k nám vůbec nepřijede. Díky tomuhle chaosu, kdy nám pořád něco přebývá a něco jiného chybí, zvládáme přežít inventury. Při nich se to většínou všechno tak nějak vyrovná a my z toho vyjdeme s jakž takž čistým štítem.
Je to jednoduché. Pokud si budete ztěžovat, že vám DC něco nedodalo, v 9-ti případech z deseti se s vámi nikdo bavit nebude a reklamaci nedodávky vám neuzná. A zboží vám bude při inventuře chybět, protože jste ho nikdy nedostali. Je to prostě váš problém. Když ale upozorníte na to, že vám něco přijelo na víc, centrála vás velice rychle a ochotně dozatíží. Takže přebytky se srovnají, ale manka zůstávají. A nejbližší velká invetura vás potom zničí.
A to už vůbec nemluvím o tom, že jákákoli komunikace s distribučními centry je jedna velká tragédie.
Řešít něco s Postřižínem? To je běh na dlouhou trať.
Galanta a Senec?! Tyhle DC leží nejspíš v jiné galaxii...
Tumanskij- Počet Příspěvků : 19
Reputace : 0
Datum Registrace : 11. 08. 09
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
po pravdě já vůbec nechápu proč se oddělení reklamací na DC zrušilo, slyšel jsem názor, že jsme přeci jedno Tesco, což je názor dost k zamyšlení. Asi si prostě jen někdo nechtěl vytvářet problémy.
Co se týče toho zboží které přijede navíc: já jen nějak nechápu jak se může stát, že odjede zboží navíc (Ukrajinci jsou prostě Ukrajinci) ale žádný barák si to zboží nenaplusuje. Respektive to, co DC pošle správně je i přijmuto v tom stejném množství, ale už chybí naplusování toho co DC odešle omylem. To jako jde někomu do kapsy nebo co?
Co se týče toho zboží které přijede navíc: já jen nějak nechápu jak se může stát, že odjede zboží navíc (Ukrajinci jsou prostě Ukrajinci) ale žádný barák si to zboží nenaplusuje. Respektive to, co DC pošle správně je i přijmuto v tom stejném množství, ale už chybí naplusování toho co DC odešle omylem. To jako jde někomu do kapsy nebo co?
Martin- Anonymní
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
Ne, většinou je to tak, že na to ty baráky opravdu nejpřijdou, že jim něco přijelo navíc. Zjistí se to až při nejbližší inventuře, až tehdy se to naplusuje. Protože obchody zboží od vás z DC systémově nepřijímají, vaše DC nás automaticky zatěžuje tím, co (podle svého názoru) poslalo. Ale samozřejmě nelze vyloučit že se někde najdou i tací, kteří tohle zneužívají a tohle zboží dodané navíc rozkrádají. Když není zboží v systému, nikomu chybět nebude.
Názor, že reklamační oddělení na DC nemá smysl, protože všichni jsme jedna firma a když vám něco chybí, někde jinde to stejné pravd. přebývá, jsem slyšet také. Něco na tom je. Jenom že obchody musí denně komentovat ztráty a není žádným tajemnství, že nezanedbatelné procento známých i neznámých ztrát je zaviněno špatnou prací DC a centrály. Nevydodávkami nebo dodávkami zboží ve špatné kvalitě a nadměrným pushováním. Je to prostě jeden velký bordel, ve kterém se nikdo nevyzná a nikdo nemá chuť ho řešít.
Názor, že reklamační oddělení na DC nemá smysl, protože všichni jsme jedna firma a když vám něco chybí, někde jinde to stejné pravd. přebývá, jsem slyšet také. Něco na tom je. Jenom že obchody musí denně komentovat ztráty a není žádným tajemnství, že nezanedbatelné procento známých i neznámých ztrát je zaviněno špatnou prací DC a centrály. Nevydodávkami nebo dodávkami zboží ve špatné kvalitě a nadměrným pushováním. Je to prostě jeden velký bordel, ve kterém se nikdo nevyzná a nikdo nemá chuť ho řešít.
Tumanskij- Počet Příspěvků : 19
Reputace : 0
Datum Registrace : 11. 08. 09
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
Nezapomeňte, že i DC počítá jakou má ztrátovost. Pokud vám chybí, mělo by nám přebývat. Ale co jsem tak postřeh, tak DC každý měsíc jede hodně do mínusu v tomhle směru. Tak kam se to ztrácí? Ono logicky by to tak mělo být, že když to někde ubývá, tak to někde musí přebývat (když teda nepočítám poškozené zboží atd.) a vše by tedy mělo být OK, jestli to opravdu byl důvod pro zrušení reklamací. ale všichni víme, že to je jen povrchní názor který úplně nevyjadřuje stav věcí.
A co se týče špatné práce DC, tam je tolik věcí který se dají podělat, aby přišlo na barák něco jinýho než má, jde to přes tolik lidí, že se není co divit. Navíc Tesco má tolik baráků, že to prostě uhlídat nejde.
A co se týče špatné práce DC, tam je tolik věcí který se dají podělat, aby přišlo na barák něco jinýho než má, jde to přes tolik lidí, že se není co divit. Navíc Tesco má tolik baráků, že to prostě uhlídat nejde.
Martin- Anonymní
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
Martin napsal:Nezapomeňte, že i DC počítá jakou má ztrátovost. Pokud vám chybí, mělo by nám přebývat. Ale co jsem tak postřeh, tak DC každý měsíc jede hodně do mínusu v tomhle směru. Tak kam se to ztrácí? Ono logicky by to tak mělo být, že když to někde ubývá, tak to někde musí přebývat (když teda nepočítám poškozené zboží atd.) a vše by tedy mělo být OK...
Samozřejme. Ovšem pouze za předpokladu, že jste to zboží omylem neposlali třeba na jiný obchod. Potom to tam přebývá jim a ne vám.
Tumanskij- Počet Příspěvků : 19
Reputace : 0
Datum Registrace : 11. 08. 09
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
Ano, a právě v tom případě platí, že jsme jedno Tesco a tudíž je zbytečné reklamovat:-)
Martin- Anonymní
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
Ano Dc sice počítá ztrátovost, ovšem jen dvakrát do roka a používá pro zdůvodnění ztráty jen dva korekční kody. většina ztrát Dc nevznikne tím že by zboží bylo zasláno jinam. Spíš chybným vychystáním objednávky a nebo špatnou fakturací. bodeď by ne, rumunům na Dc ještě pořád nedošlo, že do kamionu prostě 60 palet nenacpou, tak jako na RDM report. pak se nemůžeme divit, že nám jeden report jezdí třeba týden a v 5ti autech. a zbytek ztrát, cca 27% jsou chybně zpárované faktury od DC dodavatelům, nebo chyby při příjmu Dc.
Je všem tedy jasné že při ztrátě necelých60mil ročně se sem tam nějaká paleta do plusu hravě ztratí. Ikdyž nám chybí celkem podstatně.
Je všem tedy jasné že při ztrátě necelých60mil ročně se sem tam nějaká paleta do plusu hravě ztratí. Ikdyž nám chybí celkem podstatně.
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
Mýlíte se! DC počítá ztrátovost každý měsíc (každá perioda začíná zhruba 3. den v měsíci). DC má samozřejmě mnohem více korekčních kódů jak do plusu, tak do mínusu, podle oddělení které je používá. To by mě zajímalo kde jste vzal, že se odůvodňuje pouze dvěma kódy, to je totální nesmysl. Klidně vám je mohu vyjmenovat.
Nějak nechápu na co si stěžujete. Protože pokud si stěžujete, že nedostanete nějaké zboží, pak by DC mělo být v plusu. Ale pokud píšete, že většina ztrát na DC vznikne špatnou vychystávkou, pak by to znamenalo, že vám posíláme zboží navíc a ne naopak. Není to logické?
Nějak nechápu na co si stěžujete. Protože pokud si stěžujete, že nedostanete nějaké zboží, pak by DC mělo být v plusu. Ale pokud píšete, že většina ztrát na DC vznikne špatnou vychystávkou, pak by to znamenalo, že vám posíláme zboží navíc a ne naopak. Není to logické?
Martin- Anonymní
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
Bohužel je to přesně naopak. Zboží není zasíláno ve větším množství, ale je poškozeno při přepravě. tudíž u nás do mínusu, a na Dc, taky. protože na poškozené celopalety reklamaci uplatnit lze. Každopádně Konečně se společnost vspamatobala a zjistila že Postřižín je jen vyhazování peněz, a že je vyjde levněji brát zboží zase od přímých dodavatelů. a k těm korekčním kódům se omlouvám. V tabulce Inventury za poslední periodu jste jich použily 5.
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
naznačujete patrně, že Tesco chce zrušit sklad v Postřižíně? Tak to by bylo dost krátkozraké rozhodnutí. U nás se pořád mluví o tom, že tesco chce vytvořit sklad ještě na moravě, pro moravské obchody. Tak těžko by uvažovalo o zrušení tohoto skladu když chce naopak rozšířit své skladové prostory.
Tabulka inventury, nevím jaké mají na inventuře tabulky, ale kódů je ještě víc než 5, pravda některé jsou méně nepoužívané.
Tabulka inventury, nevím jaké mají na inventuře tabulky, ale kódů je ještě víc než 5, pravda některé jsou méně nepoužívané.
Martin- Anonymní
Nejsme sami, kdo likviduje neprodané výprodeje
Na IHNED.CZ je to jedna z dnešních zpráv dne, v Tescu každotýdení realita. Aneb: kolik zase příští týden vyhodíme neprodaných výprodejů? A můžeme si vůbec v době současné krize dovolit vyhazovat zboží, které je bez závad jen pro to, že už vypršela doba určená na jeho výprodej? Zdá se vám v pořádku, když toto děláme s požehnáním oddělení LPS? Pro ty, co neví, co tato zkratka znamená: LPS = Loss Prevention and Security. Česky: ,,snížení ztrát a bezpečnost''.
odkaz:
V New Yorku našli v popelnici pytle šatů z H&M. O kus dál mrzli bezdomovci
odkaz:
V New Yorku našli v popelnici pytle šatů z H&M. O kus dál mrzli bezdomovci
Tumanskij- Počet Příspěvků : 19
Reputace : 0
Datum Registrace : 11. 08. 09
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
to admin:
1. nevím kde jste vzal Vámi udávaná čísla co se částek a procent ztrát týče, ale jsou zhola zavádějící..
2. používaných korekčních kódů na DC stejně jako na OJ je podstatně více..
3. Vámi udávané informace o reklamacích poškozeného zboží jsou mylné - reklamovat lze veškeré poškozené zboží a to jak přepravou, tak už i přímo na DC a ne pouze tzv. celopalety jak tvrdíte.. Jsou dokonce i z pravidla ve většině uznány a buď to nahrazeny nebo jsou na ně OJ odtíženy..
4. jediné reklamace, které byli zrušeny, jsou množstevní tjn. reklamace na chybějící zboží ve vydodaných paletách.. V tomto případě jsou uznávány pouze oprávněné reklamace chybějících tzv. celopalet..
5. z Vašich zcela zcestných připomínek tudíž vyvozuji závěr, že se v problematice ztrát absolutně neorientujete a v tomto případě je více než pravděpodobné, že zde ( možná i mimo toto fórum ) pouze nadhazujete neověřené dohady a to je i možná důvod Vašeho bezvýsledného plácání se v roli odborů v tomto odvětví.. Zamyslete se nad tím..
PS: velmi zajímavá gramatika a pravopis ( přesto že zde máte pravopisnou korekci )
1. nevím kde jste vzal Vámi udávaná čísla co se částek a procent ztrát týče, ale jsou zhola zavádějící..
2. používaných korekčních kódů na DC stejně jako na OJ je podstatně více..
3. Vámi udávané informace o reklamacích poškozeného zboží jsou mylné - reklamovat lze veškeré poškozené zboží a to jak přepravou, tak už i přímo na DC a ne pouze tzv. celopalety jak tvrdíte.. Jsou dokonce i z pravidla ve většině uznány a buď to nahrazeny nebo jsou na ně OJ odtíženy..
4. jediné reklamace, které byli zrušeny, jsou množstevní tjn. reklamace na chybějící zboží ve vydodaných paletách.. V tomto případě jsou uznávány pouze oprávněné reklamace chybějících tzv. celopalet..
5. z Vašich zcela zcestných připomínek tudíž vyvozuji závěr, že se v problematice ztrát absolutně neorientujete a v tomto případě je více než pravděpodobné, že zde ( možná i mimo toto fórum ) pouze nadhazujete neověřené dohady a to je i možná důvod Vašeho bezvýsledného plácání se v roli odborů v tomto odvětví.. Zamyslete se nad tím..
PS: velmi zajímavá gramatika a pravopis ( přesto že zde máte pravopisnou korekci )
?lov?k- Anonymní
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
To Tumanskij:
1. Loss Prevention and Security v překladu znamená Prevence ztrát a bezpečnost
2. Co se podílu LPS na proceduře EXIT Plánů týče, tak ta především spočívá pouze v kontrole její korektnosti a dodržování ze strany Obchodních oddělení.. Není v kompetenci oddělení LPS rozhodovat zda bude či nebude některé zboží zařazeno do jichž zmíněných Exit plánů.. Toto náleží pouze oddělení CÚP a to s požehnáním vedení společnosti..
1. Loss Prevention and Security v překladu znamená Prevence ztrát a bezpečnost
2. Co se podílu LPS na proceduře EXIT Plánů týče, tak ta především spočívá pouze v kontrole její korektnosti a dodržování ze strany Obchodních oddělení.. Není v kompetenci oddělení LPS rozhodovat zda bude či nebude některé zboží zařazeno do jichž zmíněných Exit plánů.. Toto náleží pouze oddělení CÚP a to s požehnáním vedení společnosti..
?lov?k- Anonymní
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
člověk napsal:To Tumanskij:
1. Loss Prevention and Security v překladu znamená Prevence ztrát a bezpečnost
2. Co se podílu LPS na proceduře EXIT Plánů týče, tak ta především spočívá pouze v kontrole její korektnosti a dodržování ze strany Obchodních oddělení.. Není v kompetenci oddělení LPS rozhodovat zda bude či nebude některé zboží zařazeno do jichž zmíněných Exit plánů.. Toto náleží pouze oddělení CÚP a to s požehnáním vedení společnosti..
Dobrý den člověče, děkuji za reakci.
MOJE ODPOVĚĎ:
Prevence ztrát a bezpečnost vs. snížení ztrát a bezpečnost - není to v konečném důsledku totéž? Prevence = zamezení vzniku = snížení (procenta) ztrát? Hrajete si jen se slovíčky, význam a účel tohoto oddělení je jasný: snížit ztráty.
Co se týče druhé části vaší odpovědi, nepochopil jste mě. Nekritizoval jsem účast oddělení LPS na tvorbě a průběhu exit plánů. Kritizoval jsem LPS (spíše jako projekt na snížení ztrát, ne jako oddělení) za to, že nijak nepoukazuje na nelogičnost této procedury exitů resp. ji podporuje. Co mi vadí je, že společnost neustále hovoří o snížení ztrát a pak klidně ze dne na den odepíše zboží za desetitisíce. A nejedná se jen o regulerní konec exitů. Zboží je takto pod různými korekčními kódy odepisováno i mimo oficiálně oznámené termíny exitů, často bez vědomí samotných OJ. Zda se jedná o záměr nebo chyby systému, nevím. Vím jen, že jsem za dobu své práce v Tescu viděl desítky připadů zboží, které ze dne na den zcela bez důvodně zmizelo ze systému a stalo se tak neprodejným (a tak potenciálně určeným k likvidaci). Myslel jsem si, že projekt LPS vznikl, aby pomáhal společnosti snížit ztrátovost, ne aby další lidé vyplňovali další tabulky. Z práce oddělení LPS citím velmi malý zájem řešit samotnou přičinu vzniku ztrát (jakým jsou právě exity a všechny s nimi související problémy). LPS má na vše tabulky a procedury a jak se trefně říká: pak pro samotné stromy nevidí les.
K práci distribučních center: Pokud vím, jakmile paleta opustí vozidlo přepravy, nelze již jakékoli závady na ní uplatňovat. Respektive lze, ale už je jen velmi malá šance, že taková reklamace bude uznána. Tomu rozumím, centrála a náš dopravce se tak brání tomu, aby byl hnán k odpovědnosti za škody, které vzniknou na zboží až na OJ, a to vinou té OJ. Byť sama OJ tvrdí opak. Centrála prostě po obchodech chce jasný důkaz toho, že zboží bylo poškozeno ještě během přepravy. A nejlepším a jediným takovým důkazem je fotka té rozbité palety (kartonu) na korbě kamionu. Ale je jasné, že fotit každý rozbitý a naražený karton zabere spoustu času, kterého při skládání kamionu z DC opravdu není na zbyt. A právě s tím centrála počítá. Kolem těchto reklamací je tolik administrativy, že se to obchodům prostě nevyplatí. Nemají na takové věci dost lidí a času.
S odstupem doby (tuto diskuzi jsme začínali již v září loňského roku) musím zcela objektivně přiznat, že zboží je teď v posledních měsících dodáváno na OJ v mnohem lepším stavu, než dříve (tj. většinou bez mechanických závad). Rozsypaných nezafóliovaných palet a pomačkaných kartonů je už o poznání méně než dříve. Kvalita práce vychystávačů zboží na DC se opravdu znatelně zlepšila. A za to díky.
Tumanskij- Počet Příspěvků : 19
Reputace : 0
Datum Registrace : 11. 08. 09
Re: Tesco se snaží zaměřit na problematiku ztrát...
Musím jen souhlasit. a mnohokrá těkujeme za názor.
Similar topics
» Tesco tašky
» Tesco White Rum
» Pozor na TESCO!!
» Poměry v Tesco Havířov
» Chce se mi z této společnosti zvracet.
» Tesco White Rum
» Pozor na TESCO!!
» Poměry v Tesco Havířov
» Chce se mi z této společnosti zvracet.
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Thu Nov 19, 2015 1:41 pm pro NOT, poradna
» Noční směna
Thu Nov 19, 2015 1:38 pm pro NOT, poradna
» práce netýkající se mé fuknce
Thu Nov 19, 2015 1:33 pm pro NOT, poradna
» práce netýkající se mé fuknce
Thu Nov 19, 2015 1:32 pm pro NOT, poradna
» činnosti netýkající se sjednané pracovní pozice
Thu Nov 19, 2015 1:30 pm pro NOT, poradna
» Pracovní doba a přesčasy
Fri Nov 28, 2014 1:57 am pro NOT, poradna
» dotaz na mzdu
Fri Nov 28, 2014 1:48 am pro NOT, poradna
» jak správně dát výpověď
Fri Nov 28, 2014 1:43 am pro NOT, poradna
» věrnostní bonus po 5,10,15,20ti letech
Fri Nov 28, 2014 1:36 am pro NOT, poradna