Otevřený dopis vedení společnosti Tesco Stores ČR a.s.

Zobrazit předchozí téma Zobrazit následující téma Goto down

Otevřený dopis vedení společnosti Tesco Stores ČR a.s.

Příspěvek  Ivan P. za Tue Sep 15, 2009 1:12 pm

...
Brno/15.9.2009/12:21

Dovolte mi, abych Vás tímto informoval o znovuobnovení stávkové pohotovosti nezávislých odborových organizací při Tesco Stores ČR a.s, o níž rozhodli na svém jednání zástupci nezávislých odborových organizací při Tesco Stores ČR a.s. dne 14.9. 2009.

Dlouhodobě přetrvávající špatná situace u společnosti Tesco Stores a kroky vedení společnosti, jež aplikovala v minulých dnech, nás donutili přistoupit k tomuto rozhodnutí. Nehodláme nadále pouze slepě přihlížet zhoršující se situaci bez jakýchkoli reálných řešení a smysluplných jednání. Krok společnosti v souvislosti s vydáním interního mzdového předpisu považujeme za naprostý vrchol arogance a porušování práv. Platná ustanovení kolektivní smlouvy hovoří jasně. Ústavní soud toto ustanovení nezrušil, pouze zrušil povinnost mít od odborové organizace souhlas k vydání tohoto předpisu. V kolektivní smlouvě se upravují vzájemné vztahy a povinnosti smluvních stran nad rámec zákona. Ujednání kolektivní smlouvy zní: Zaměstnavatel bude po dohodě se zástupci odborových organizací vydávat vnitřní předpisy, které upravují mzdová práva zaměstnanců nebo oblast BOZP. Pakliže nechce zaměstnavatel jednat v zájmu dobrých mravů, měl podat sám návrh na změnu kolektivní smlouvy s návrhem zrušení všech ustanovení, kde se k něčemu zavazuje.

Společnost Tesco Stores ČR a.s. si, slovy bývalé ředitelky pro řízení lidských zdrojů v médiích, váží svých zaměstnanců a uvědomuje si, že oni vytvářejí zisk. Závazkem v médiích bylo, že Tesco Stores ČR a.s. chce být nejlepším zaměstnavatelem. Obáváme se však, že tato slova zůstávají vytracena. Nesmyslnými projekty, jež se aplikují na provozní jednotky, jsou zatěžováni právě zaměstnanci jednotlivých provozoven, jichž je už tak malá hrstka a s obtížemi zvládají pracovní úkony, jež jsou potřebné pro chod provozní jednotky samotné. Provozy se stavem zaměstnanců jsou na hranici reálného minima, a to díky velmi nízkým mzdovým fondům, jež mají k dispozici, a které za posledních 10 let klesly o více jak polovinu. Odbory dlouhodobě na tuto situaci poukazují, avšak bez jakýchkoli výsledků a snahy jednání.

Podmínky přerušení stávkové pohotovosti v listopadu 2008 byly jasně stanovené. Byly vytyčeny určité cíle a akce, jež měly být aplikovány do praxe. Celý rok poté jsme čekali, kdy společnost začne plnit tyto stanovené body. Bez výsledku. Naopak, namísto skutečnosti, abychom se zbavili nadbytečných a nesmyslných procesů, zavádíme jiné a ještě nesmyslnější. Jejich aplikací do praxe „užíráme“ zbytečně hodiny tam, kde jsou skutečně potřeba. Aplikovaná změna pracovních smluv v souvislosti s jednostrannou změnou katalogu pracovních funkcí, ze strany zaměstnavatele a bez souhlasu odborů, byla naprostým fiaskem v komunikaci mezi manažery lidských zdrojů a zaměstnanci společnosti. Zaměstnanci byli úmyslně uváděni v omyl, aby změny pracovních smluv podepsali. Záměr zaměstnavatele byl naprosto očividný, pouze zlegalizovat alespoň částečně tzv. multiskills. Následné lživé tvrzení a to včetně oblastních manažerů lidských zdrojů, že odbory tyto změnu podepsaly, již neznala hranic vůbec. Zde se odráží nekvalifikovanost tzv. „rychlokvašek“, jež jsou bez jakékoli odpovídající a dostatečné praxe ihned po škole dosazováni na tyto posty a posty zaměstnanců centrální kanceláře.

Nový projekt společnosti „jeden zákazník ve frontě“ je už pak jen „tragikomedií“. Bez potřebného počtu zaměstnanců je tento projekt nereálný a postrádá smysl. Jeho záhuba je načasovaná již na dobu jeho zrození a dle názoru zaměstnanců již úplným výsměchem centrály společnosti zaměstnancům samotným. Je potřeba redukovat stav centrály, aby nemuseli její zaměstnanci vymýšlet nesmyslné projekty, aby bylo vidět, že něco dělají. Raději nechť nedělají nic, tím nadělají méně škody.

Současná omezení k náboru zaměstnanců, jež mohou být přijímáni pouze na 20 hodin týdně, není žádným reálným ani dlouhodobým řešením. Abychom tyto zaměstnance získali, je stejně nutností příslib, že tomuto zaměstnanci bude rozepisován plný fond hodin. Kdyby tomu tak nebylo, nenastoupí nikdo. Mzdy zaměstnanců společnosti jsou hluboko pod průměrnou mzdou a rychlost růstu mez je u společnosti Tesco naprosto komická a výsměchem zaměstnancům, stejně jako tomu bylo letos. Navíc ještě v rozporu s právními předpisy.

Zaměstnavatel, který s oblibou používá „prvomájová hesla“, ale jejich význam stejně „bojkotuje“ není hoden používat titul zaměstnavatel roku, a už vůbec ne se s takovým titulem vychloubat. Je paradoxem, že lze tento titul získat pouze za skutečnost, že společnost zaměstnává postižené spoluobčany, což nakonec dělá více firem. Postrádáme pak smysl celého titulu a vůbec celé ankety. Zaměstnavatelem roku by měla být především taková společnost či firma, jež si zaměstnanců skutečně váží.

Dle zástupců nezávislých odborových organizací je potřeba především zahájit smysluplná a kvalitní jednání mezi vedením a odbory, a ne taková jednání, jež jsou vedena dosud, ve stylu tiskové konference Tesco o vizi do budoucnosti a jež mají pouze informativní charakter a jsou naprosto zbytečná a nic neřešící. Rozhodně nemají nic společného s kvalitním a oboustranným přístupem k řádnému kolektivnímu vyjednávání. Je pro nás prioritou, aby byly stanoveny již dlouhodobě a opakovaně avízované potřebné struktury zaměstnanců na jednotlivé provozní jednotky a oddělení. Následně na tuto skutečnost upravit mzdové prostředky, a to na potřebnou realitu a stanovit potřebné mzdové fondy na další potřebný počet zaměstnanců v dostatečné výši. Především je potřeba umožnit, a to změnou pracovní smlouvy, práci na plný úvazek, nikoli na 4 hodiny, abychom je nepoškozovali na svých právech, jež mají v důsledku zkráceného úvazku ubírána.

Je pro nás prioritou zajistit provoz tak, aby mohl skutečně dosahovat stanovených cílů, jež jim nebudou díky centrále společnosti znemožňována. Je potřeba si uvědomit, že ke zvýšení zisku a spokojenosti zákazníka, je potřeba mít potřebné a kvalitní zboží, dostatek kvalifikovaného personálu a pokladních, ale především spokojeného zaměstnance, od něhož se odráží vše, díky čemu společnost vydělává.

Apelujeme na nejvyšší vedení společnosti a již déle jak 6 měsíců požadované kvalitní jednání s nimi, jež nám do dnešního dne stále nebylo umožněno. Společnost vytváří rekordní zisky, zásluhou svých zaměstnanců, ale není možné vytvářet zisk na úkor zaměstnanců. Stav zaměstnanců provozních jednotek klesá, zaměstnanců centrály roste. Vyzýváme Vás k zahájení kvalitních a smysluplných jednání, jež budou schopné vždy okamžitě řešit danou problematiku, a povedou k nápravě daných problémů a odbourání zvyšujícího se stresu zaměstnanců. Nemáte-li dostatek prostředků k zajištění dostatečných mzdových fondů současných, ale i budoucích zaměstnanců, zastavte další expanzi společnosti. Začněte hledat taková řešení, jež vrátí společnost Tesco Stores ČR a.s. zpět mezi ty nejkvalitnější zaměstnavatele, a obchody Tesco s kvalitním sortimentem a výrobky, zpět tam kde byly před 10 lety. Na ten nejvyšší žebříček nejlepších obchodů, kdy jsme jako zaměstnanci byli na společnost právem ještě hrdi.

IVAN PŘEDINSKÝ
předseda Rady nezávislých oborů Tesco
avatar
Ivan P.
předseda rady a KV
předseda rady a KV

Počet Příspěvků : 130
Reputace : 2
Datum Registrace : 25. 07. 09
Věk : 45
Adresa : Česká Republika, Brno

Zobrazit informace o autorovi http://nezavisleodborytesco.blogspot.com

Návrat nahoru Goto down

Zobrazit předchozí téma Zobrazit následující téma Návrat nahoru


 
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru