Prohlášení k prodejní době dne 24. 12. 2009
Strana 1 z 1
Prohlášení k prodejní době dne 24. 12. 2009
Rada nezávislých odborů Tesco morálně nemůže souhlasit s otevírací dobou provozoven Tesco dne 24. 12. 2009 do 15:00, kdy je tento svátek vnímán nejen jako jeden z největších křesťanských svátků, ale také jako jediný svátek, který je významným pro rodinu samotnou, a měl by být prožit zejména v klidu a pohodě rodinného kruhu. Je významnou tradicí nejen České republiky. Osobně bychom přivítali ještě jednou zvážení vedení společnosti o možnosti zkrácení prodejní doby do 14:00. Domníváme se, že tato doba by mohla být přijatelnou pro obě strany, jak zaměstnavatele, tak i zaměstnance.
Je potřeba vnímat smysl Vánoc, zejména pak přípravu na nejkrásnější den v roce, Štědrý den. Ten nelze však vnímat jako pohodový, pokud unavená prodavačka či prodavač musí ještě po ukončení zaměstnání v naprosté rychlosti připravit štědrovečerní večeři či zdobit vánoční stromek.
Štědrý den je vnímán zaměstnanci nejcitlivějším možným způsobem a jakékoli jeho možné ohrožení (a to i časový pres či stres) vzbudí obavy a možnou zlobu v každém z nás. Není morální s vidinou sebemenšího zisku jakkoli smysl tohoto dne ohrožovat. I zaměstnavatel by měl v tomto přihlížet k oprávněným zájmům zaměstnance, tak jak definuje zákoník práce.
Chápeme však současnou hospodářskou situaci a konkurenční boj mezi maloobchodními prodejci. Jsme ochotni přistoupit a akceptovat případné setrvání zaměstnavatele na uzavření prodejen Tesco v 15:00 hodin, pokud to bude ze strany Tesco považováno za nevyhnutelné, a to při splnění těchto základních podmínek:
• zaměstnanci nebudou nuceni ke směnám dne 24. a 26. 12. 2009, v tyto dny budou zaměstnanci mít plánovánu směnu pouze v případě jeho zájmu a na základě dobrovolnosti,
• prodejny budou uzavřeny tak, aby zaměstnanec opustil prodejnu nejpozději 30 minut po uzavření prodejny, tím je především myšleno postupné uzavírání pokladen před uzavřením prodejny,
• tento den bude pečlivě monitorován, zejména časová křivka zákazníků a tržeb tak, aby mohlo dojít k vyhodnocení pro další úpravu prodejní doby v tento den do dalších let, stejným způsobem monitorovat i 26. 12. 2009 (zejména ráno) a 31. 12. 2009,
• zajistit dopravu pro zaměstnance, kteří nebudou mít možnost použít hromadných dopravních prostředků a toto komunikovat prostřednictvím HR manažerů a letáky na nástěnkách, aby nedošlo k pochybení,
• o výsledcích jednotlivých prodejen zahájit diskusi v návaznosti na možné zkrácení prodejní doby do 14:00 hodin v následujících letech.
Věřte, že toto rozhodnutí pro nás nebylo jednoduché, snažíme se hájit zájmy zaměstnanců, ale i vnímat potřeby zaměstnavatele. Nemůžeme v tomto případě vnímat jen požadavky našich zákazníků, jelikož ti mají na rozdíl od našich zaměstnanců dostatek času a prostoru k zajištění potřeb pro tento významný svátek. I zákazník by měl vnímat potřeby našich zaměstnanců, kteří jsou jim poddáni jinak každý den v roce.
Všichni máme společný cíl, zvládnout dobře toto předvánoční období a naši zaměstnanci vyvíjí vysoké úsilí, aby tomu tak bylo. Proto se domníváme, že si zaslouží případný „benefit“ a poděkování za toto období, zkrácení prodejní doby 24. 12. 2009 do 14:00 hodin, abychom jim umožnili stejně jako našim zákazníkům prožít Vánoce v klidu a pohodě, bez jakýchkoli stresů z toho, zda stihnou připravit včas štědrovečerní stůl.
Ještě jednou tímto žádáme vedení společnosti o zvážení možného přehodnocení prodejní doby v tento den a o možnost jejího zkrácení o jedinou hodinu.
Je potřeba vnímat smysl Vánoc, zejména pak přípravu na nejkrásnější den v roce, Štědrý den. Ten nelze však vnímat jako pohodový, pokud unavená prodavačka či prodavač musí ještě po ukončení zaměstnání v naprosté rychlosti připravit štědrovečerní večeři či zdobit vánoční stromek.
Štědrý den je vnímán zaměstnanci nejcitlivějším možným způsobem a jakékoli jeho možné ohrožení (a to i časový pres či stres) vzbudí obavy a možnou zlobu v každém z nás. Není morální s vidinou sebemenšího zisku jakkoli smysl tohoto dne ohrožovat. I zaměstnavatel by měl v tomto přihlížet k oprávněným zájmům zaměstnance, tak jak definuje zákoník práce.
Chápeme však současnou hospodářskou situaci a konkurenční boj mezi maloobchodními prodejci. Jsme ochotni přistoupit a akceptovat případné setrvání zaměstnavatele na uzavření prodejen Tesco v 15:00 hodin, pokud to bude ze strany Tesco považováno za nevyhnutelné, a to při splnění těchto základních podmínek:
• zaměstnanci nebudou nuceni ke směnám dne 24. a 26. 12. 2009, v tyto dny budou zaměstnanci mít plánovánu směnu pouze v případě jeho zájmu a na základě dobrovolnosti,
• prodejny budou uzavřeny tak, aby zaměstnanec opustil prodejnu nejpozději 30 minut po uzavření prodejny, tím je především myšleno postupné uzavírání pokladen před uzavřením prodejny,
• tento den bude pečlivě monitorován, zejména časová křivka zákazníků a tržeb tak, aby mohlo dojít k vyhodnocení pro další úpravu prodejní doby v tento den do dalších let, stejným způsobem monitorovat i 26. 12. 2009 (zejména ráno) a 31. 12. 2009,
• zajistit dopravu pro zaměstnance, kteří nebudou mít možnost použít hromadných dopravních prostředků a toto komunikovat prostřednictvím HR manažerů a letáky na nástěnkách, aby nedošlo k pochybení,
• o výsledcích jednotlivých prodejen zahájit diskusi v návaznosti na možné zkrácení prodejní doby do 14:00 hodin v následujících letech.
Věřte, že toto rozhodnutí pro nás nebylo jednoduché, snažíme se hájit zájmy zaměstnanců, ale i vnímat potřeby zaměstnavatele. Nemůžeme v tomto případě vnímat jen požadavky našich zákazníků, jelikož ti mají na rozdíl od našich zaměstnanců dostatek času a prostoru k zajištění potřeb pro tento významný svátek. I zákazník by měl vnímat potřeby našich zaměstnanců, kteří jsou jim poddáni jinak každý den v roce.
Všichni máme společný cíl, zvládnout dobře toto předvánoční období a naši zaměstnanci vyvíjí vysoké úsilí, aby tomu tak bylo. Proto se domníváme, že si zaslouží případný „benefit“ a poděkování za toto období, zkrácení prodejní doby 24. 12. 2009 do 14:00 hodin, abychom jim umožnili stejně jako našim zákazníkům prožít Vánoce v klidu a pohodě, bez jakýchkoli stresů z toho, zda stihnou připravit včas štědrovečerní stůl.
Ještě jednou tímto žádáme vedení společnosti o zvážení možného přehodnocení prodejní doby v tento den a o možnost jejího zkrácení o jedinou hodinu.
Similar topics
» Dovolená při nerovnoměrně rozložené pracovní době.
» Informace o průběhu jednání v době stávkové pohotovosti
» Tesco „pomáhá“ v době krize - oschlými i prošlými uzeninami
» Stanovisko Rady nezávislých odborů Tesco k prohlášení Evy Karasové, tiskové mluvčí společnosti Tesco:
» Informace o průběhu jednání v době stávkové pohotovosti
» Tesco „pomáhá“ v době krize - oschlými i prošlými uzeninami
» Stanovisko Rady nezávislých odborů Tesco k prohlášení Evy Karasové, tiskové mluvčí společnosti Tesco:
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Thu Nov 19, 2015 1:41 pm pro NOT, poradna
» Noční směna
Thu Nov 19, 2015 1:38 pm pro NOT, poradna
» práce netýkající se mé fuknce
Thu Nov 19, 2015 1:33 pm pro NOT, poradna
» práce netýkající se mé fuknce
Thu Nov 19, 2015 1:32 pm pro NOT, poradna
» činnosti netýkající se sjednané pracovní pozice
Thu Nov 19, 2015 1:30 pm pro NOT, poradna
» Pracovní doba a přesčasy
Fri Nov 28, 2014 1:57 am pro NOT, poradna
» dotaz na mzdu
Fri Nov 28, 2014 1:48 am pro NOT, poradna
» jak správně dát výpověď
Fri Nov 28, 2014 1:43 am pro NOT, poradna
» věrnostní bonus po 5,10,15,20ti letech
Fri Nov 28, 2014 1:36 am pro NOT, poradna