je to tak i jinde a da se s tim i neco delat
Strana 1 z 1
je to tak i jinde a da se s tim i neco delat
dobry den , podala jsem zadost o vzdani se mista vedouci ve vycviku ,smlouva na dobu urcitou / manazer ji prijal ,ale pry jsem jeste ve zkusebni dobe drzet me nemuze a vypoved prijal a podepsal i kdyz jsem ho varovala ze mam jiz po zkusebni dobe. dva dny pote kdyz jsem byla vracet obleceni prisel za mnou s tim, ze ta puvodni neplati a predlozil mi novou vypoved s tim ze koncim dohodou co s tim mam delat dal.da se vubec jeste neco, nebo si mame nechat vsechno libit
zkoncila jsem z toho duvodu ze stale byl nejaky problem s fin, prostredkama , nedostala jsem vubec harmonogram smen na tento mesic,dochazkovy system mi byl stale menen jeden den +4.5 hod a druhy den jsem byla - 6 hod
/ kupovani prosleho zbozi
pristup nakupci urazky a arogance /stahovani pop z kas , odvod trzeb,slevy a take storna ma na to vubec pravo z jeji pozice
nuceni zamest. chodit do prace o pul hodiny drive jejich prac doba> od 5 ,45 do 14 30rani smena,odpol.smena od 13 00 do 21 30 ,prescasove hodiny se neproplaci
zkoncila jsem z toho duvodu ze stale byl nejaky problem s fin, prostredkama , nedostala jsem vubec harmonogram smen na tento mesic,dochazkovy system mi byl stale menen jeden den +4.5 hod a druhy den jsem byla - 6 hod
/ kupovani prosleho zbozi
pristup nakupci urazky a arogance /stahovani pop z kas , odvod trzeb,slevy a take storna ma na to vubec pravo z jeji pozice
nuceni zamest. chodit do prace o pul hodiny drive jejich prac doba> od 5 ,45 do 14 30rani smena,odpol.smena od 13 00 do 21 30 ,prescasove hodiny se neproplaci
vp- Anonymní
Re: je to tak i jinde a da se s tim i neco delat
vp napsal:dobry den , podala jsem zadost o vzdani se mista vedouci ve vycviku ,smlouva na dobu urcitou / manazer ji prijal ,ale pry jsem jeste ve zkusebni dobe drzet me nemuze a vypoved prijal a podepsal i kdyz jsem ho varovala ze mam jiz po zkusebni dobe. dva dny pote kdyz jsem byla vracet obleceni prisel za mnou s tim, ze ta puvodni neplati a predlozil mi novou vypoved s tim ze koncim dohodou co s tim mam delat dal...
Dobrý den,
pokusíme se Vám odpovědět postupně na Vaše otázky, abychom se dopracovali k dalšímu potřebnému obeznámení se s Vaším případem a následným odpovědím.
Na začátku se nejdříve podíváme na otázku k Vámi uvedené výpovědi. Není zcela jasné, jaký pracovněprávní vztah byl ukončen, zda jste se pouze vzdala místa vedoucí a došlo k převedení na POP (vycházíme z rozvrhu směn, že jste zřejmě zaměstnanec na malém formátu) nebo jste podala klasickou výpověď z pracovního poměru. Pokud jste podala výpověď a byla doručena druhému účastníku, tedy zaměstnavateli, je výpověď platná a zaměstnavatel ji nemůže svévolně odvolat. Podle ustanovení § 50 odst. 5 zákoníku práce výpověď, která byla doručena druhému účastníku, může být odvolána pouze s jeho souhlasem (tedy Vámi). Odvolání výpovědi i souhlas s jejím odvoláním musí být provedeno písemnou formou. Podala-li jste výpověď, skončí Váš pracovní poměr uplynutím výpovědní doby, která činí 2 měsíce a počíná běžet prvním dnem následujícího měsíce po doručení výpovědi (§ 51 zákoníku práce). Pro znázornění uvedeme příklad: Dne 15. 3. 2011 jste podala a doručila zaměstnavateli výpověď, výpovědní doba počíná běžet od 1. 4. 2011 do 31. 5. 2011, a k tomuto datu končí i Váš pracovní poměr. Rozhodně výpověď dohodou nepodepisujte, protože tak pracovní poměr ukončíte dnem, který je v dohodě sjednán (dohodnut). Není pravdou, že Vámi doručená výpověď by byla neplatná a v tomto případě jde o lživou informaci manažera, který se Vás snaží pouze oklamat a obejít platná ustanovení zákoníku práce a Vašich nároků. Vzdala byste se tak výpovědní doby a možného času pro vyhledání nového vhodného zaměstnání.
K zbývající části dotazu pouze podotýkáme, že zaměstnavatel Vás nemůže nutit k úhradě prošlého zboží, neboť nemáte takzvanou společnou hmotnou odpovědnost na zboží. V tomto případě půjde o obecnou odpovědnost, kdy je zaměstnavatel povinen prokázat především zavinění zaměstnance. Není například Vaší vinou, že výrobku bylo objednáno nadměrné množství a už zde vzniká pochybnost, stejně jako se skutečným množstvím zbožím, kdy by bylo při nástupu nebo výpovědi nutné vždy provádět inventuru a dalo by se diskutovat i o spoustě dalších okolností. Toto téma by bylo velmi rozsáhlé. Nutno podotknout, že tyto praktiky se provozují i na dalších obchodních jednotkách, aby provozovny vykázaly nižší ztráty. V mnoha případech neoprávněně a proto je třeba předložit doklady a důkazní materiál a svých práv se především domáhat soudní cestou, ať již prostřednictvím odborů nebo advokátů, popřípadě též správních orgánů (inspektoráty práce apod.). Toto doručujeme opravdu řešit, aby byly tyto praktiky prokázány a byly především řešeny, aby k nim již nadále nedocházelo.
V případě, že Vás zaměstnavatel nutí, nebo Vám nařizuje dřívější příchod na pracoviště či pozdější odchod z pracoviště, vždy půjde o práci přesčas, za který Vám přísluší náhradní volno s náhradou mzdy nebo příplatek ve výši nejméně 25% průměrného výdělku (zákoník práce i kolektivní smlouva). Zaměstnavatel je dle platné kolektivní smlouvy (pravidel odměňování), článku 5 "Výplata a splatnost mzdy" (poslední odstavec), povinen vydat písemný doklad o jednotlivých složkách mzdy a o provedených srážkách (výplatní pásku) a zároveň s tímto dokladem předat zaměstnanci pracovní list, tedy doklad, na jehož základě mzdu vypočetl. To je pro Vás doklad o odpracované době a zaměstnavatel má povinnost vést evidenci odpracované doby zaměstnance. Jen tak můžete prokázat Vaše přesčasové hodiny. Pokud zaměstnavatel Vámi evidovanou pracovní dobu upraví, objeví se u tohoto průchodu vykřičník, značící zásah do evidence pracovní doby. V tomto případě doporučujeme okamžitě se obrátit na zaměstnavatele buď prostřednictvím odborů, nebo tuto skutečnost nahlásit přímo zaměstnavateli a žádat vysvětlení, popřípadě zavolat na linku ochrany zájmů (číslo najdete na nástěnkách personálního oddělení). Též doporučujeme obrátit se se stížností na příslušný Oblastní inspektorát práce. Budete-li podávat stížnost prostřednictvím odborové organizace, je třeba doložit podklady, popsat skutečnost (v tomto případě data zásahu do docházky a skutečný čas) a požádat odborovou organizaci písemnou formou o řešení. U průchodů s vykřičníkem lze provést tzv. "obnovu průchodů", kdy se čas vrátí na skutečnost i s uvedením osoby, která zásah provedla. Machinace s hodinami je třeba velmi vážně řešit s razantními důsledky pro osoby, jež tyto machinace provádějí.
Máte-li ještě další dotazy nebo jsme Vám zcela neodpověděli, nebojte se napsat. Můžete nás kontaktovat i přímo na e-mailové adrese not.sekretariat@gmail.com nebo not.poradna@gmail.com, stejně jako ostatní zaměstnanci se stejnými případy či zkušenostmi. Kontakty naleznete na webových stránkách Nezávislé odbory Tesco.
Vyzýváme i ostatní zaměstnance, jež mají stejné zkušennosti s těmito praktikami, aby nám napsali, sdělili provozovnu a zaslali podklady nebo podrobnější informace. Děkujeme
Přejeme hezký den
pokusíme se Vám odpovědět postupně na Vaše otázky, abychom se dopracovali k dalšímu potřebnému obeznámení se s Vaším případem a následným odpovědím.
Na začátku se nejdříve podíváme na otázku k Vámi uvedené výpovědi. Není zcela jasné, jaký pracovněprávní vztah byl ukončen, zda jste se pouze vzdala místa vedoucí a došlo k převedení na POP (vycházíme z rozvrhu směn, že jste zřejmě zaměstnanec na malém formátu) nebo jste podala klasickou výpověď z pracovního poměru. Pokud jste podala výpověď a byla doručena druhému účastníku, tedy zaměstnavateli, je výpověď platná a zaměstnavatel ji nemůže svévolně odvolat. Podle ustanovení § 50 odst. 5 zákoníku práce výpověď, která byla doručena druhému účastníku, může být odvolána pouze s jeho souhlasem (tedy Vámi). Odvolání výpovědi i souhlas s jejím odvoláním musí být provedeno písemnou formou. Podala-li jste výpověď, skončí Váš pracovní poměr uplynutím výpovědní doby, která činí 2 měsíce a počíná běžet prvním dnem následujícího měsíce po doručení výpovědi (§ 51 zákoníku práce). Pro znázornění uvedeme příklad: Dne 15. 3. 2011 jste podala a doručila zaměstnavateli výpověď, výpovědní doba počíná běžet od 1. 4. 2011 do 31. 5. 2011, a k tomuto datu končí i Váš pracovní poměr. Rozhodně výpověď dohodou nepodepisujte, protože tak pracovní poměr ukončíte dnem, který je v dohodě sjednán (dohodnut). Není pravdou, že Vámi doručená výpověď by byla neplatná a v tomto případě jde o lživou informaci manažera, který se Vás snaží pouze oklamat a obejít platná ustanovení zákoníku práce a Vašich nároků. Vzdala byste se tak výpovědní doby a možného času pro vyhledání nového vhodného zaměstnání.
K zbývající části dotazu pouze podotýkáme, že zaměstnavatel Vás nemůže nutit k úhradě prošlého zboží, neboť nemáte takzvanou společnou hmotnou odpovědnost na zboží. V tomto případě půjde o obecnou odpovědnost, kdy je zaměstnavatel povinen prokázat především zavinění zaměstnance. Není například Vaší vinou, že výrobku bylo objednáno nadměrné množství a už zde vzniká pochybnost, stejně jako se skutečným množstvím zbožím, kdy by bylo při nástupu nebo výpovědi nutné vždy provádět inventuru a dalo by se diskutovat i o spoustě dalších okolností. Toto téma by bylo velmi rozsáhlé. Nutno podotknout, že tyto praktiky se provozují i na dalších obchodních jednotkách, aby provozovny vykázaly nižší ztráty. V mnoha případech neoprávněně a proto je třeba předložit doklady a důkazní materiál a svých práv se především domáhat soudní cestou, ať již prostřednictvím odborů nebo advokátů, popřípadě též správních orgánů (inspektoráty práce apod.). Toto doručujeme opravdu řešit, aby byly tyto praktiky prokázány a byly především řešeny, aby k nim již nadále nedocházelo.
V případě, že Vás zaměstnavatel nutí, nebo Vám nařizuje dřívější příchod na pracoviště či pozdější odchod z pracoviště, vždy půjde o práci přesčas, za který Vám přísluší náhradní volno s náhradou mzdy nebo příplatek ve výši nejméně 25% průměrného výdělku (zákoník práce i kolektivní smlouva). Zaměstnavatel je dle platné kolektivní smlouvy (pravidel odměňování), článku 5 "Výplata a splatnost mzdy" (poslední odstavec), povinen vydat písemný doklad o jednotlivých složkách mzdy a o provedených srážkách (výplatní pásku) a zároveň s tímto dokladem předat zaměstnanci pracovní list, tedy doklad, na jehož základě mzdu vypočetl. To je pro Vás doklad o odpracované době a zaměstnavatel má povinnost vést evidenci odpracované doby zaměstnance. Jen tak můžete prokázat Vaše přesčasové hodiny. Pokud zaměstnavatel Vámi evidovanou pracovní dobu upraví, objeví se u tohoto průchodu vykřičník, značící zásah do evidence pracovní doby. V tomto případě doporučujeme okamžitě se obrátit na zaměstnavatele buď prostřednictvím odborů, nebo tuto skutečnost nahlásit přímo zaměstnavateli a žádat vysvětlení, popřípadě zavolat na linku ochrany zájmů (číslo najdete na nástěnkách personálního oddělení). Též doporučujeme obrátit se se stížností na příslušný Oblastní inspektorát práce. Budete-li podávat stížnost prostřednictvím odborové organizace, je třeba doložit podklady, popsat skutečnost (v tomto případě data zásahu do docházky a skutečný čas) a požádat odborovou organizaci písemnou formou o řešení. U průchodů s vykřičníkem lze provést tzv. "obnovu průchodů", kdy se čas vrátí na skutečnost i s uvedením osoby, která zásah provedla. Machinace s hodinami je třeba velmi vážně řešit s razantními důsledky pro osoby, jež tyto machinace provádějí.
Máte-li ještě další dotazy nebo jsme Vám zcela neodpověděli, nebojte se napsat. Můžete nás kontaktovat i přímo na e-mailové adrese not.sekretariat@gmail.com nebo not.poradna@gmail.com, stejně jako ostatní zaměstnanci se stejnými případy či zkušenostmi. Kontakty naleznete na webových stránkách Nezávislé odbory Tesco.
Vyzýváme i ostatní zaměstnance, jež mají stejné zkušennosti s těmito praktikami, aby nám napsali, sdělili provozovnu a zaslali podklady nebo podrobnější informace. Děkujeme
Přejeme hezký den
Re: je to tak i jinde a da se s tim i neco delat
Nechapu, proc menit dochazku a upravovat odchody. Prece staci v ANETu nezmenit definici a skutecne odpracovane hodiny se nezapoctou. Toto je i muj pripad, kdy mam planovanu smenu do 6:00, ale v 6:00 musim predat smenu, takze koncim v 6:30 nejdrive, obcas i kolem 8:00. Personalni manazerka mi rekla at si to vyridim s manazerem, ten mi rekl, ze mi plan smen menit nebude, ze to neni nutne, at se domluvim s rannimi manazery at chodi drive :-) A kdyz se ozvu, tak je mi receno, ze prece zustavam dele, jelikoz nestiham svou praci :-) To, ze uzavrenou dochazku nepodepisuji, jelikoz nemam zapoctene hodiny vubec nikomu nevadi. Muzu proti tomu neco delat?
otrok:-)- Anonymní
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Thu Nov 19, 2015 1:41 pm pro NOT, poradna
» Noční směna
Thu Nov 19, 2015 1:38 pm pro NOT, poradna
» práce netýkající se mé fuknce
Thu Nov 19, 2015 1:33 pm pro NOT, poradna
» práce netýkající se mé fuknce
Thu Nov 19, 2015 1:32 pm pro NOT, poradna
» činnosti netýkající se sjednané pracovní pozice
Thu Nov 19, 2015 1:30 pm pro NOT, poradna
» Pracovní doba a přesčasy
Fri Nov 28, 2014 1:57 am pro NOT, poradna
» dotaz na mzdu
Fri Nov 28, 2014 1:48 am pro NOT, poradna
» jak správně dát výpověď
Fri Nov 28, 2014 1:43 am pro NOT, poradna
» věrnostní bonus po 5,10,15,20ti letech
Fri Nov 28, 2014 1:36 am pro NOT, poradna