Tesco chce ve střední Evropě a Turecku otevřít 137 nových obchodů
Strana 1 z 1
Tesco chce ve střední Evropě a Turecku otevřít 137 nových obchodů
Praha - Britský obchodní řetězec Tesco plánuje do začátku příštího roku otevřít v Česku, Polsku, Maďarsku, na Slovensku a v Turecku 137 nových obchodů, z toho až 30 v Česku. Na dnešní konferenci Retail Summit v Praze to řekl ředitel společnosti Tesco pro střední a východní Evropu Noel Robbins. Tesco nyní v Česku provozuje 113 hypermarketů, supermarketů, obchodních domů a prodejen Tesco Expres.
"Ve střední Evropě v příštím roce plánujeme otevřít 137 obchodů. Stále jsme připraveni investovat na těchto trzích," uvedl Robbins. Tesco ve finančním roce končícím příští rok v únoru plánuje otevřít v Česku až 30 obchodů; plocha největších prodejen by neměla přesáhnout 3000 metrů čtverečních. Obchodní řetězce totiž v posledních letech již neotevírají velké prodejny tak často jako dříve, protože zamířily do menších měst, kde konkurence obchodníků není ještě tak velká.
Loni v srpnu Tesco ve střední Evropě a Turecku provozovalo zhruba 813 prodejen. Jejich aktuální počet zatím nezveřejnilo. Firma ve finančním roce končícím příští rok v únoru plánuje otevřít v Česku až několik desítek obchodů.
Na tuzemském trhu i letos podle ankety ČTK přibude navzdory finanční krizi několik desítek nových diskontních prodejen, supermarketů, hypermarketů i menších prodejen s potravinami. Na konci loňského roku v Česku fungovalo více než 1300 těchto prodejen a obchodní řetězce v některých městech již narazily na odpor místních obyvatel, kteří se stavbou dalších obchodů v blízkosti svých domovů nesouhlasí.
Krize, kvůli které Češi omezují své útraty, nemá vliv například na plány společnosti Žabka, která v Česku od loňska buduje síť samoobsluh a do konce roku 2008 jich otevřela 32. "Předpokládáme, že na konci roku (2009) budeme mít celkem 100 otevřených prodejen," sdělil ČTK generální ředitel společnosti Žabka Zdeněk Linhart. Loni uvedl, že do tří let chce mít Žabka v ČR 250 prodejen.
Pět až sedm nových supermarketů letos hodlá v Česku otevřít společnost Billa, která zároveň otevře pod vlastní značkou 20 převzatých diskontních prodejen Plus. Na konci loňského roku Billa v Česku provozovala 173 prodejen. "Naším cílem je do konce roku 2009 provozovat v ČR 200 supermarketů," řekla mluvčí společnosti Billa Beata Bartošová.
Expandovat bude také diskontní řetězec Lidl. Na konci roku 2008 měl v Česku 190 obchodů. "Naše společnost od svého působení v ČR každý rok expanduje. V průměru otevíráme ročně okolo 20 prodejen," uvedla mluvčí firmy Sandra Kipeťová.
Přibývat v Česku budou i specializované obchody. Nové prodejny chce otevřít například sportovní řetězec Gigasport, který nyní v ČR provozuje 12 vlastních obchodů.
Obchodníci zatím tvrdí, že finanční krize, která už v listopadu výrazně meziročně snížila maloobchodní tržby, nemá na jejich expanzi vliv. "V současné době své záměry neměníme. Rozhodující bude samozřejmě další vývoj na trhu," uvedla mluvčí Billy Bartošová. Podobně hodnotí situaci na trhu i Tesco. "Současná ekonomická situace je přechodná. Naše plány mají dlouhodobý charakter," řekla mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová.
Obchodní řetězce loni podle údajů společnosti Incoma Research zrychlily expanzi na českém trhu. Zatímco v roce 2007 se počet supermarketů, hypermarketů a diskontních prodejen zvýšil meziročně o 27, tak loni v Česku přibylo 108 nových obchodů a jejich celkový počet se vyšplhal na 1325.
"Ve střední Evropě v příštím roce plánujeme otevřít 137 obchodů. Stále jsme připraveni investovat na těchto trzích," uvedl Robbins. Tesco ve finančním roce končícím příští rok v únoru plánuje otevřít v Česku až 30 obchodů; plocha největších prodejen by neměla přesáhnout 3000 metrů čtverečních. Obchodní řetězce totiž v posledních letech již neotevírají velké prodejny tak často jako dříve, protože zamířily do menších měst, kde konkurence obchodníků není ještě tak velká.
Loni v srpnu Tesco ve střední Evropě a Turecku provozovalo zhruba 813 prodejen. Jejich aktuální počet zatím nezveřejnilo. Firma ve finančním roce končícím příští rok v únoru plánuje otevřít v Česku až několik desítek obchodů.
Na tuzemském trhu i letos podle ankety ČTK přibude navzdory finanční krizi několik desítek nových diskontních prodejen, supermarketů, hypermarketů i menších prodejen s potravinami. Na konci loňského roku v Česku fungovalo více než 1300 těchto prodejen a obchodní řetězce v některých městech již narazily na odpor místních obyvatel, kteří se stavbou dalších obchodů v blízkosti svých domovů nesouhlasí.
Krize, kvůli které Češi omezují své útraty, nemá vliv například na plány společnosti Žabka, která v Česku od loňska buduje síť samoobsluh a do konce roku 2008 jich otevřela 32. "Předpokládáme, že na konci roku (2009) budeme mít celkem 100 otevřených prodejen," sdělil ČTK generální ředitel společnosti Žabka Zdeněk Linhart. Loni uvedl, že do tří let chce mít Žabka v ČR 250 prodejen.
Pět až sedm nových supermarketů letos hodlá v Česku otevřít společnost Billa, která zároveň otevře pod vlastní značkou 20 převzatých diskontních prodejen Plus. Na konci loňského roku Billa v Česku provozovala 173 prodejen. "Naším cílem je do konce roku 2009 provozovat v ČR 200 supermarketů," řekla mluvčí společnosti Billa Beata Bartošová.
Expandovat bude také diskontní řetězec Lidl. Na konci roku 2008 měl v Česku 190 obchodů. "Naše společnost od svého působení v ČR každý rok expanduje. V průměru otevíráme ročně okolo 20 prodejen," uvedla mluvčí firmy Sandra Kipeťová.
Přibývat v Česku budou i specializované obchody. Nové prodejny chce otevřít například sportovní řetězec Gigasport, který nyní v ČR provozuje 12 vlastních obchodů.
Obchodníci zatím tvrdí, že finanční krize, která už v listopadu výrazně meziročně snížila maloobchodní tržby, nemá na jejich expanzi vliv. "V současné době své záměry neměníme. Rozhodující bude samozřejmě další vývoj na trhu," uvedla mluvčí Billy Bartošová. Podobně hodnotí situaci na trhu i Tesco. "Současná ekonomická situace je přechodná. Naše plány mají dlouhodobý charakter," řekla mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová.
Obchodní řetězce loni podle údajů společnosti Incoma Research zrychlily expanzi na českém trhu. Zatímco v roce 2007 se počet supermarketů, hypermarketů a diskontních prodejen zvýšil meziročně o 27, tak loni v Česku přibylo 108 nových obchodů a jejich celkový počet se vyšplhal na 1325.
Similar topics
» Tesco chce konkurovat britským mobilním operátorům
» Tesco chce v Česku prodat svůj velkosklad
» Tesco letos v Česku otevře 30 obchodů a vytvoří 1000 pracovních míst
» Rada nezávislých odborů Tesco zaslala dopis anglickému vedení společnosti Tesco PLC a akcionářům společnosti Tesco Stores ČR a.s.
» Stanovisko Rady nezávislých odborů Tesco k prohlášení Evy Karasové, tiskové mluvčí společnosti Tesco:
» Tesco chce v Česku prodat svůj velkosklad
» Tesco letos v Česku otevře 30 obchodů a vytvoří 1000 pracovních míst
» Rada nezávislých odborů Tesco zaslala dopis anglickému vedení společnosti Tesco PLC a akcionářům společnosti Tesco Stores ČR a.s.
» Stanovisko Rady nezávislých odborů Tesco k prohlášení Evy Karasové, tiskové mluvčí společnosti Tesco:
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Thu Nov 19, 2015 1:41 pm pro NOT, poradna
» Noční směna
Thu Nov 19, 2015 1:38 pm pro NOT, poradna
» práce netýkající se mé fuknce
Thu Nov 19, 2015 1:33 pm pro NOT, poradna
» práce netýkající se mé fuknce
Thu Nov 19, 2015 1:32 pm pro NOT, poradna
» činnosti netýkající se sjednané pracovní pozice
Thu Nov 19, 2015 1:30 pm pro NOT, poradna
» Pracovní doba a přesčasy
Fri Nov 28, 2014 1:57 am pro NOT, poradna
» dotaz na mzdu
Fri Nov 28, 2014 1:48 am pro NOT, poradna
» jak správně dát výpověď
Fri Nov 28, 2014 1:43 am pro NOT, poradna
» věrnostní bonus po 5,10,15,20ti letech
Fri Nov 28, 2014 1:36 am pro NOT, poradna