Nezávislé Odbory Tesco
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

fond pracovní doby

Goto down

fond pracovní doby Empty fond pracovní doby

Příspěvek  véna Sat Oct 16, 2010 12:54 pm

Dobrý den,
pracuji jako noční doplňovač zboží. Mám sjednaný úvazek 27,5 hod týdně - tj. měsíční pracovní fond 121hod.
Tento měsíc mi byl naplánován fond jen 115,5 hod. Je možné takto krátit úvazek?

véna
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

fond pracovní doby Empty Re: fond pracovní doby

Příspěvek  Ivan P. Tue Oct 19, 2010 11:01 am

véna napsal:Dobrý den,
pracuji jako noční doplňovač zboží. Mám sjednaný úvazek 27,5 hod týdně - tj. měsíční pracovní fond 121hod.
Tento měsíc mi byl naplánován fond jen 115,5 hod. Je možné takto krátit úvazek?

Dobrý den, pokud máte měsíční mzdu a pracovní smlouvu, jednalo by se o překážku v práci na straně zaměstnavatele a zaměstnavatel by tak musel chybějící hodiny do úvazku doplatit. Zaměstnavatel vám samozřejmě nemůže svévolně měnit výši úvazku. Jedná se o dvoustranný právní akt, ke kterému by bylo potřeba souhlasu zaměstnance.
Ivan P.
Ivan P.
předseda rady a KV
předseda rady a KV

Počet Příspěvků : 130
Reputace : 2
Datum Registrace : 25. 07. 09
Věk : 51
Adresa : Česká Republika, Brno

http://nezavisleodborytesco.blogspot.com

Návrat nahoru Goto down

fond pracovní doby Empty Kde se stala chyba

Příspěvek  Má?a Wed Oct 27, 2010 3:07 pm

Dobrý den, 27,5 hodin na týden si přepočtěte na fond 168, který v tomto měsíci je pro 40 hodinový úvazek.

Jistě zjistíte, že pro tento měsíc máte odpracovat 115,5 hodiny, aby jste splnil svůj sjednaný úvazek. (168/40*27,5) => máte splněn fond a dostanete to co máte na mzdovém výměru. Nejedná se tedy o žádné překážky zaměstnavatele.

V listopadu zase budete muset odpracovat 121 hodin a v prosinci dokonce 126,5.

Vysvětlení: Ne každý měsíc má stejný počet pracovních dníSmile